Isnin, 01 Julai 2024 |

Bil

Janji

Menepati Tempoh Masa/Standard

Piagam Pelanggan

Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard*

% Menepati Standard**

Jumlah Tidak Menepati Standard***

%Tidak Menepati Standard****

1

Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%.  Aplikasi kritikal tersebut ialah :

1.Rangkaian WAN dan LAN

44

100%

0

0

44

2.Portal Rasmi Kerajaan      iiiiiiNegeri 1 100% 0 0 1
3.IEmel Rasmi Kerajaan Negeri 1 100% 0 0 1
4.Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka (e-Bayar) 1 100% 0 0 1
5.Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka   1 100% 0 0 1
6.Perkhidmatan Web/Application hosting 1 100% 0 0 1
2 Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3)  hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima.

773

100%

0

0

773

 3

Mengurus dan mengendalikan aduan awam terhadap jabatan/ agensi kerajaan seperti berikut :

a. Mencapai 85% tahap penyelesaian aduan mudah awam Negeri Melaka  dalam setahun

b. Mencapai 85% tahap penyelesaian aduan mudah  JKMM dalam setahun.

951

18

100%

100%

0

0

951

18

4

Memaklumkan keputusan bagi urusan Pengesahan Pelantikan, Pengesahan Dalam Perkhidmatan dan Pemberian Taraf Berpencen berjaya dikeluarkan dalam tempoh (3) tiga hari bekerja dari tarikh keputusan dikeluarkan oleh pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA).

7 hari

100%

0

0

7 hari

5 Memastikan 100% warga kerja JKMMmenghadiri sekurang-kurangnya satu (1) hari kursus fungsional.

58

100%

0

0

58

6 Menyediakan dan mengemas kini pelan-pelan pembangunan Negeri dalam tempoh dua belas (12) bulan.    

134

100%

0

0

134

7 Memastikan aduan pencemaran sumber air diambil tindakan dalam tempoh 24 jam.

Dalam Tempoh 7 Hari

100%

0

0

 
8 Mengadakan mesyuarat bersama Persatuan Sukan Negeri sekurang-kurangnya dua belas (12) kali setahun.          

 

4

100%

0

0

4

9 Membuat bayaran Biasiswa Melaka  empat belas (14) hari selepas mendapat kelulusan Mesyuarat Lembaga Pengarah.     

14

100%

0

0

14

10 Penyaluran dasar dan arahan kepada PBT dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh dasar/ arahan tersebut diterima. 

Dalam tempoh tujuh (7) hari

100%

0

0

 
11

Memastikan daftar bil Peruntukan Pembangunan dan Khidmat Masayarakat (P23) YAB Ketua Menteri Melaka diluluskan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

   

100%

100%

0

0

100%

12 Memastikan surat tawaran/ pemakluman keputusan permohonan penyewaan hartanah/ perlantikan konsesi/ projek swasta dan lain-lain berkaitan dikeluarkan dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja daripada tarikh kelulusan Mesyuarat CMI/ Mesyuarat Jawatankuasa yang berkaitan atau dokumen lengkap diterima.               

8 hari

100%

0

0

8 hari

13 Memastikan keputusan MMKN dihantar ke Jabatan/ Agensi selewat-lewatnya tujuh (7) hari bekerja selepas keputusan disahkan. 

91 cabutan minit

100%

0

0

91 cabutan minit

14 Menyelaras pemakluman keputusan pelantikan/ penyambungan/ penamatan kontrak Pegawai Perhubungan Negeri Melaka kepada jabatan/ agensi berkaitan dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh terima keputusan.          

30 Hari Bekerja

100%

0

0

30 Hari Bekerja

15 Mengadakan mesyuarat bersama Persatuan Sukan Negeri sekurang-kurangnya dua belas (12) kali setahun.          

1 kali

100%

0

0

1 kali sahaja

16

Penyelesaian kes tatatertib untuk pegawai JKMM dalam tempoh enam (6) dari tarikh laporan diterima.

0

100%

0

0

0

17 Mengeluarkan kelulusan pelan cadangan utiliti dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima.    

14

100%

0

0

14

18 Surat Pemerhatian Audit dikemukakan kepada auditi dalam tempoh dua (2) bulan atau enam puluh (60) hari selepas pengauditan / siasatan selesai dijalankan. 

0

100%

0

0

0

19 Menyediakan teks ucapan YB Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka satu (1) hari sebelum tarikh program berlangsung.

0

100%

0

0

0

20 Memastikan penganjuran acara-acara pelancongan di Melaka dilaksanakan sekurang-kurangnya 75 acara setahun.     

4

48%

0

0

4

Paparan Terbaik menggunakan Mozilla Firefox 3.5 ke atas, Google Chrome dan Safari dengan resolusi 1366 x 768


Hakcipta Terpelihara 2024@Kerajaan Negeri Melaka
Portal Melaka Versi 6.0, dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka

  • Tarikh Kemaskini: 27 June 2024 
Pelawat: 0009551788 | Statistik