Khamis, 21 November 2024 |

oncc

 

Melaka One Number Call Centre (ONCC) merupakan perkhidmatan telekomunikasi Pusat Panggilan Setempat yang dimiliki sepenuhnya oleh Kerajaan Negeri Melaka. ONCC telah diaspirasikan dan  dilancarkan oleh mantan Ketua Menteri Melaka yang merupakan Yang di-Pertua Negeri Melaka ke-7 ketika ini iaitu Datuk Seri Hj. Mohd Ali bin Mohd Rustam pada 25 Mei 2011. ONCC merupakan satu titik sentuh utama diantara Kerajaan Negeri Melaka dan rakyat. Matlamat utama ONCC adalah untuk  menyediakan “single point of contact bagi meningkatkan keberkesanan penyampaian perkhidmatan Kerajaan Negeri Melaka dengan menggunakan konsep SATU NOMBOR yang komprehensif “063333333”, dimana pemanggil hanya perlu menekan satu nombor sahaja untuk dihubungkan dengan semua jabatan / agensi dan anak syarikat di negeri Melaka.

ONCC adalah platform dalam perhubungan dan penyebaran maklumat dengan lebih berkesan dan sistematik. Beroperasi 24 jam setiap hari, antara perkhidmatan yang terdapat di ONCC adalah menyambungkan panggilan ke jabatan/agensi dibawah rangkaian Melaka*Net secara percuma, SMS Infoblast, Aduan, Pertanyaan, Direktori, Info Kerajaan Negeri, Info Pelancongan, Info Bencana dan lain-lain lagi. ONCC komited dalam memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada  pelanggan dan ditadbir urus oleh Bahagian Komunikasi Korporat, Jabatan Ketua Menteri Melaka.

Sebarang pertanyaan lanjut sila hubungi :
Bahagian Komunikasi Korporat,
Jabatan Ketua Menteri Melaka,
Aras 3, Blok Laksamana,
Kompleks Seri Negeri,
Hang Tuah Jaya,
75450, Ayer Keroh,
Melaka
 Tel: 06-333 3333
 Faks: 06-232 8449
img

Paparan Terbaik menggunakan Mozilla Firefox 3.5 ke atas, Google Chrome dan Safari dengan resolusi 1366 x 768


Hakcipta Terpelihara 2024@Kerajaan Negeri Melaka
Portal Melaka Versi 6.0, dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka

  • Tarikh Kemaskini: 20 November 2024 
Pelawat: 0009551788 | Statistik