Melaka One Number Call Centre (ONCC) merupakan perkhidmatan telekomunikasi Pusat Panggilan Setempat yang dimiliki sepenuhnya oleh Kerajaan Negeri Melaka. ONCC telah diaspirasikan dan dilancarkan oleh mantan Ketua Menteri Melaka yang merupakan Yang di-Pertua Negeri Melaka ke-7 ketika ini iaitu Datuk Seri Hj. Mohd Ali bin Mohd Rustam pada 25 Mei 2011. ONCC merupakan satu titik sentuh utama diantara Kerajaan Negeri Melaka dan rakyat. Matlamat utama ONCC adalah untuk menyediakan “single point of contact” bagi meningkatkan keberkesanan penyampaian perkhidmatan Kerajaan Negeri Melaka dengan menggunakan konsep SATU NOMBOR yang komprehensif “063333333”, dimana pemanggil hanya perlu menekan satu nombor sahaja untuk dihubungkan dengan semua jabatan / agensi dan anak syarikat di negeri Melaka.
ONCC adalah platform dalam perhubungan dan penyebaran maklumat dengan lebih berkesan dan sistematik. Beroperasi 24 jam setiap hari, antara perkhidmatan yang terdapat di ONCC adalah menyambungkan panggilan ke jabatan/agensi dibawah rangkaian Melaka*Net secara percuma, SMS Infoblast, Aduan, Pertanyaan, Direktori, Info Kerajaan Negeri, Info Pelancongan, Info Bencana dan lain-lain lagi. ONCC komited dalam memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan dan ditadbir urus oleh Bahagian Komunikasi Korporat, Jabatan Ketua Menteri Melaka.