Bahagian / unit | : | Bahagian Komunikasi Korporat (BKK) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 3, Blok Laksamana, Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Cik Puhnitha Devi a/p Durairaju | |
Jawatan | : | Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan | |
Tel | : | 06-333 3333 samb. 7398 | |
Faks | : | 06-232 8449 | |
E-mel | : | puhnitha[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | Bahagian Komunikasi Korporat, Jabatan Ketua Menteri Melaka |
VISI
Menjadi peneraju pusat pengurusan komunikasi dan perhubungan awam yang profesional, pintar dan efektif
MISI
Menyediakan saluran komunikasi dua hala antara jabatan dengan pihak awam melalui pendigitalan Sistem Penyampaian Perkhidmatan yang pantas dan efisien
Menyediakan saluran komunikasi dua hala antara jabatan dengan pihak awam melalui pendigitalan Sistem Penyampaian Perkhidmatan yang pantas dan efisien
OBJEKTIF
- Memastikan aduan dan cadangan orang awam diselaraskan dengan sistematik
dan dapat diselesaikan dengan segera. - Mewujudkan perhubungan yang baik antara jabatan dengan awam, media masa
dan pihak berkepentingan. - Menyediakan dan menyampaikan informasi terkini dengan cepat dan tepat
kepada pihak awam. - Membina, memelihara dan meningkatkan imej Jabatan Ketua Menteri Melaka.
FUNGSI
- Mengurus dan mengendalikan aduan awam Negeri Melaka.
- Menyelaras perhubungan awam Negeri, Pusat Panggilan Setempat (ONCC), Portal Rasmi, Media dan Media Sosial Kerajaan Negeri Melaka.
- Menyelaras Pengurusan Kualiti Bersepadu di Jabatan Ketua Menteri Melaka.
- Menguruskan majlis dan lawatan.
- Memberi perkhidmatan komunikasi, hebahan dan penyampaian informasi yang tepat, berkualiti dan jelas.
- Membentuk, memperkasa dan menonjolkan imej korporat jabatan dengan menyampaikan fungsi perkhidmatan, nilai tambah dan pencapaian jabatan kepada awam.
PIAGAM PELANGGAN
1. | Mengurus dan mengendalikan aduan awam terhadap jabatan/ agensi kerajaan seperti berikut:
|
2. | Mengadakan Hari Bersama Pelanggan 4 kali setahun. |
3. | Melaksanakan sistem pengauditan bersepadu MS ISO 9001:2015, MS ISO 37001:2016 dan ISO/IEC 27001:2013, Jabatan Ketua Menteri Melaka (JKMM) satu (1) kali setahun. |
4. | Mencapai 85% tahap perkhidmatan (service level) panggilan ONCC dalam setahun. |