Khamis, 21 November 2024 |

bkk Bahagian / unit : Bahagian Komunikasi Korporat (BKK)
Alamat : Jabatan Ketua Menteri Melaka,
Aras 3, Blok Laksamana,
Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya,
75450 Ayer Keroh, Melaka
Nama : Cik Puhnitha Devi a/p Durairaju
Jawatan : Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan
Tel : 06-333 3333 samb. 7398
Faks : 06-232 8449
E-mel : puhnitha[at]melaka[dot]gov[dot]my
Media Sosial : ikon warna fb Bahagian Komunikasi Korporat, Jabatan Ketua Menteri Melaka

VISI

Menjadi peneraju pusat pengurusan komunikasi dan perhubungan awam yang profesional, pintar dan efektif
 

 

MISI
Menyediakan saluran komunikasi dua hala antara jabatan dengan pihak awam melalui pendigitalan Sistem Penyampaian Perkhidmatan yang pantas dan efisien
 

 

OBJEKTIF
  1. Memastikan aduan dan cadangan orang awam diselaraskan dengan sistematik
    dan dapat diselesaikan dengan segera.
  2. Mewujudkan perhubungan yang baik antara jabatan dengan awam, media masa
    dan pihak berkepentingan.
  3. Menyediakan dan menyampaikan informasi terkini dengan cepat dan tepat
    kepada pihak awam.
  4. Membina, memelihara dan meningkatkan imej Jabatan Ketua Menteri Melaka.

 

FUNGSI
  1. Mengurus dan mengendalikan aduan awam Negeri Melaka.
  2. Menyelaras perhubungan awam Negeri, Pusat Panggilan Setempat (ONCC), Portal Rasmi, Media dan Media Sosial Kerajaan Negeri Melaka.
  3. Menyelaras Pengurusan Kualiti Bersepadu di Jabatan Ketua Menteri Melaka.
  4. Menguruskan majlis dan lawatan.
  5. Memberi perkhidmatan komunikasi, hebahan dan penyampaian informasi yang tepat, berkualiti dan jelas.
  6. Membentuk, memperkasa dan menonjolkan imej korporat jabatan dengan menyampaikan fungsi perkhidmatan, nilai tambah dan pencapaian jabatan kepada awam.

 

PIAGAM PELANGGAN
 
1. Mengurus dan mengendalikan aduan awam terhadap jabatan/ agensi kerajaan seperti berikut:
  1. Mencapai 85% tahap penyelesaian aduan mudah awam Negeri Melaka dalam setahun.
  2. Mencapai 85% tahap penyelesaian aduan mudah awam (JKMM) dalam setahun.
2. Mengadakan Hari Bersama Pelanggan 4 kali setahun.
3. Melaksanakan sistem pengauditan bersepadu MS ISO 9001:2015, MS ISO 37001:2016 dan ISO/IEC 27001:2013, Jabatan Ketua Menteri Melaka (JKMM) satu (1) kali setahun.
4. Mencapai 85% tahap perkhidmatan (service level) panggilan ONCC dalam setahun.
img

Paparan Terbaik menggunakan Mozilla Firefox 3.5 ke atas, Google Chrome dan Safari dengan resolusi 1366 x 768


Hakcipta Terpelihara 2024@Kerajaan Negeri Melaka
Portal Melaka Versi 6.0, dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka

  • Tarikh Kemaskini: 20 November 2024 
Pelawat: 0009551788 | Statistik