![]() |
Bahagian / unit | : | Bahagian Komunikasi Korporat (BKK) |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 3, Blok Laksamana, Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Puan Rosmawati binti Yas | |
Jawatan | : | Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan | |
Tel | : | 06-333 3333 samb. 7398 | |
Faks | : | 06-232 8449 | |
E-mel | : | ros.mawati[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | ![]() |
VISI
Menjadi peneraju pengurusan komunikasi dan perhubungan awam strategik, profesional dan efisyen
MISI
Memperkukuhkan reputasi dan imej Kerajaan Negeri melalui pelaksanaan strategi komunikasi korporat yang efektif, penyebaran maklumat yang pantas dan penyelarasan aduan yang komprehensif
Memperkukuhkan reputasi dan imej Kerajaan Negeri melalui pelaksanaan strategi komunikasi korporat yang efektif, penyebaran maklumat yang pantas dan penyelarasan aduan yang komprehensif
OBJEKTIF
- Memastikan keberkesanan perancangan dan pelaksanaan pelan media berhubung hebahan, publisiti, promosi dan kempen bagi setiap dasar, perkhidmatan, peranan, program dan aktiviti serta majlis rasmi Kerajaan Negeri melalui bahan promosi, media sosial, media elektronik dan media cetak.
- Memastikan aduan, komen dan cadangan penambahbaikan perkhidmatan diselaras dengan sistematik dan diselesaikan mengikut tempoh yang ditetapkan.
dan pihak berkepentingan. - Memastikan aduan, komen dan cadangan penambahbaikan perkhidmatan diselaras dengan sistematik dan diselesaikan mengikut tempoh yang ditetapkan.
- Mewujudkan perhubungan positif antara Kerajaan Negeri dan pihak awam serta media.
- Memastikan Sistem Pengurusan Kualiti Jabatan Ketua Menteri Melaka dilaksanakan dengan jayanya dan mendapat pensijilan.
FUNGSI
- Mengurus dan menyelaras pelan dan program komunikasi korporat, pengurusan media dan publisiti serta perhubungan awam.
- Menyelaras pengurusan aduan awam Jabatan/Agensi Kerajaan Negeri Melaka.
- Menyelaras Pusat Panggilan Setempat (ONCC), Portal rasmi dan platform media sosial Kerajaan Negeri.
- Menyelaras pelan media berhubung hebahan, publisiti dan promosi bagi dasar dan aktiviti Kerajaan Negeri.
- Menyelaras program peningkatan dan pengukuhan reputasi dan imej korporat Jabatan.
- Menyelaras Pengurusan Sistem Kualiti Jabatan Ketua Menteri Melaka.
PIAGAM PELANGGAN
1. | Pencapaian 85% tahap penyelesaian aduan awam (mudah/sederhana ) bagi tempoh 14 hari bekerja dalam setahun. |
2. | Penganjuran Hari Bertemu Pelanggan 14 kali setahun. |
3. | Mengekalkan Pensijilan ISO Bersepadu Quality Management System ( QMS) , Anti Bribery Management System (ABMS) dan Information Security Management System ( ISMS) Jabatan Ketua Menteri Melaka satu kali setahun. |
4. | Pencapaian 90% tahap perkhidmatan (service level) panggilan ONCC setiap bulan. |
5. | Penerbitan Buletin Jabatan Ketua Menteri Melaka (JKMM) 4 kali setahun. |