Khamis, 21 November 2024 |

Kerajaan Negeri Melaka komited terhadap sebarang aduan, penghargaan, cadangan dan pertanyaan yang disalurkan oleh penduduk negeri ini kepada pentadbiran negeri dalam memastikan urus tadbir negeri ini berada pada tahap yang terbaik. Bagi memastikan aduan-aduan rakyat di negeri ini dapat diuruskan dengan baik, Kerajaan Negeri Melaka telah mewujudkan beberapa saluran secara dalam talian untuk digunapakai oleh rakyat Melaka.

 

Saluran-saluran aduan rakyat yang disediakan oleh pentadbiran Kerajaan Negeri Melaka adalah seperti berikut:

i - Sistem Pengurusan Aduan Awam (SISPAA) Kerajaan Negeri Melaka: https://melaka.spab.gov.my/eApps/system/index.do

ii - Aplikasi Respon Rakyat:

https://apps.apple.com/my/app/respons-rakyat/id1447935940 (iOS)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pcb.responsrakyat (Android)

iii - Melaka One Number Call Centre (ONCC): No Telefon : 06-3333333

iv -  Media Sosial Kerajaan Negeri Melaka: https://www.facebook.com/profile.php?id=100064545555754 (Facebook)

v - Kaunter Jabatan & Agensi Kerajaan

vi - YB Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri Melaka (ADUN) / Jawatankuasa Pembangunan dan Penyelarasan Dewan Undangan Negeri (JAPERUN)

 

Bahagian utama yang memainkan peranan penting dalam pengurusan aduan raykat Negeri Melaka adalah Bahagian Komunikasi Korporat, Jabatan Ketua Menteri Melaka.

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila hubungi:
Bahagian Komunikasi Korporat,
Jabatan Ketua Menteri Melaka,
Aras 3, Blok Laksamana,
Kompleks Seri Negeri,
Hang Tuah Jaya,
75450, Ayer Keroh,
Melaka
 Tel: 06-333 3333 samb. 7729
 Faks: 06-232 8449
img

Paparan Terbaik menggunakan Mozilla Firefox 3.5 ke atas, Google Chrome dan Safari dengan resolusi 1366 x 768


Hakcipta Terpelihara 2024@Kerajaan Negeri Melaka
Portal Melaka Versi 6.0, dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka

  • Tarikh Kemaskini: 20 November 2024 
Pelawat: 0009551788 | Statistik