Bahagian / unit | : | Bahagian Promosi Pelancongan (BPP) | |
Alamat | : | Bahagian Promosi Pelancongan Jabatan Ketua Menteri Melaka. Lot G-14, Kota Cemerlang, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Encik Sa'ari bin Basiron | |
Jawatan | : | Pengurus Besar | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 8402 | |
Faks | : | +606-232 8367 | |
E-mel | : | saari[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | Tourism Melaka |
(i) |
Memastikan acara penganjuran Festival Pelancongan (Roadshow) dan penyertaan pameran (Exhibition) di peringkat domestik dan antarabangsa dilaksanakan sekurang-kurangnya sepuluh (10) kali setahun. |
(ii) |
Memastikan penganjuran acara-acara pelancongan di Melaka dilaksanakan sekurang-kurangnya 75 acara setahun. |
(iii) |
Memastikan program lawatan Tours dari media asing & tempatan agen kembara dan lawatan rasmi dari dalam dan luar negara dilaksanakan sekurang-kurangnya lapan (8) kali setahun. |
(iv) |
Memastikan persembahan kebudayaan di dalam dan luar negara dilaksanakan sekurang-kurangya 24 kali setahun. |
Bahagian / unit | : | Bahagian Koridor Infrastruktur Dan Impak Sosial (BKI) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 1, Blok Shahbandar, Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Puan Irmayanti Binti Hj. Ibrahim | |
Jawatan | : | Pengarah | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7214 | |
Faks | : | +606- 232 4915 | |
E-mel | : | irmayanty[at]melaka[dot]gov[dot]my |
Piagam Pelanggan
(i) |
Mengeluarkan kelulusan pelan cadangan utiliti dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima. |
(ii) |
Memastikan ulasan terhadap cadangan utiliti dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima. |
(iii) |
Mengeluarkan permohonan permit dalam tempoh lima (5) hari bekerja daripada tarikh penerimaan surat Kelulusan Korekan oleh Agensi /Jabatan terlibat. |
Bahagian / unit | : | Badan Kawal Selia Air (BKSA) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 5, Blok Bentara, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Encik Azizul Adzran bin Mahmor | |
Jawatan | : | Pengarah | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7674/7686 | |
Faks | : | +606-232 1779 | |
E-mel | : | adzran[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | Badan Kawal Selia Air Melaka |
Menjadi sebuah badan yang terulung dalam menyelaras dan memantau aktiviti air mentah Negeri Melaka demi untuk kesejahteraan rakyat dan kemajuan Negeri Melaka
Memastikan sumber air mentah dan alam persekitarannya berada di dalam keadaan yang terpelihara dan mampan bagi menyokong pembangunan sosioekonomi Negeri yang sentiasa berdaya maju
Menyediakan bekalan air mentah yang mencukupi dan berkualiti baik bagi memenuhi keperluan sejajar dengan pertambahan penduduk dan pembangunan sosioekonomi negeri;
Melaksanakan fungsi sebagai perancang, pelaksana, penyelaras, pemudah cara, penyelidik dan penguat kuasa secara efektif, sistematik dan efisien dalam pembangunan dan pengurusan sumber air mentah.
Menyelia dan mengawal selia perkhidmatan bekalan air mentah termasuk menentukan standard kualiti air mentah dan menguatkuasakan undang-undang yang berkaitan.
Memastikan pembekalan air mentah yang optimum dengan caj yang munasabah dan memastikan kualiti air yang dibekalkan adalah selamat.
Berfungsi sebagai badan penasihat kepada Pihak Berkuasa Negeri mengenai apa-apa perkara yang berhubung dengan pembekalan air mentah.
Sebagai penggalak dan menggiatkan pembekalan air mentah bagi maksud memajukan pembangunan ekonomi Negeri Melaka.
Memantau pemegang lesen supaya menjalankan kewajipan yang dikenakan kepadanya di bawah Enakmen serta lain-lain peraturan yang dibuat dan juga memastikan pemegang lesen dapat dibiayai perjalanan aktiviti-aktiviti yang dibenarkan oleh lesennya.
Memastikan pemegang lesen membayar caj abstraksi air mentah mengikut caj yang ditetapkan.
Mengawal selia dan memantau pencemaran ke atas punca air dan air mentah.
(i) |
Memastikan laporan data paras empangan dikemas kini setiap hari dalam sistem Data Center. |
(ii) |
Memastikan sasaran peningkatan 30 pemegang lesen baharu setiap tahun. |
(iii) |
Memastikan kelulusan kebenaran bertulis diluluskan dalam tempoh sehari dari tarikh dikemukakan. |
(iv) |
Memastikan aduan pencemaran sumber air diambil tindakan dalam tempoh 24 jam. |
(v) | Memastikan lesen dikeluarkan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan bacaan meter. |
(vi) | Memastikan bil air mentah dikeluarkan kepada pemegang lesen dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan bacaan meter. |
(vii) | Memastikan ulasan teknikal jabatan dikeluarkan dalam masa empat belas (14) hari waktu bekerja dari tarikh penerimaan permohonan. |
Bahagian / Unit | : | Bahagian Khidmat Musaadah dan Pembangunan Belia | |
Alamat | : |
No 17, |
|
Nama | : | Encik Sha’ari bin Samsudin | |
Jawatan | : | Pengarah | |
Tel | : | 06-333 3333/ 06-2816553 | |
Faks | : | 06-2816537 | |
E-mel | : | shaarisamsudin[at]melaka[dot]gov[dot]my |
(i) |
Menyelaras keputusan permohonan pelantikan, pertukaran dan penamatan Ahli Jawatankuasa Pembangunan Keselamatan Kampung (JPKK), Sidang Negeri Melaka dan Pegawai Perhubungan Negeri Melaka dalam tempoh sepuluh (10) hari bekerja. |
(ii) |
Membuat siasatan kes/ aduan daripada Pejabat Ketua Menteri Melaka dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh aduan diterima. |
(iii) |
Mengumpul dan menyelaras data maklumat Penerima Bantuan Negeri Melaka (e-MPBM) daripda jabatan dan agensi berkaitan pada atau sebelum 15 hari bulan berikutnya. |
(iv) |
Menghantar permohonan Musaadah Al-Akhirah untuk proses pembayaran ke Unit Kewangan dalam tempoh tujuh (7) hari waktu bekerja selepas menerima borang permohonan yang lengkap. |
(v) | Memastikan sebanyak 30 program pemantapan dan pembangunan belia bersama agensi kerajaan dilaksanakan dalam tempoh satu (1) tahun. |
Bahagian / unit | : | Unit Kerajaan Tempatan (UKT) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras Bawah, Blok Shahbandar Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Encik Mahathir bin Mustafa | |
Jawatan | : | Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7541 | |
Faks | : | +606-233 1297 | |
E-mel | : | mahathir[at]melaka[dot]gov[dot]my |
(i) |
Penyaluran dasar dan arahan kepada PBT dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh dasar/ arahan tersebut diterima. |
(ii) |
Menyediakan Laporan Kempen Penanaman Pokok dan Inventori Pokok Negeri Melaka tiga (3) bulan sekali. |
(iii) |
Menyediakan Kertas Risalat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja setelah maklumat lengkap diterima. |
Sekian, Terima Kasih
Pentadbir Portal Melaka