Bahagian / unit | : | Bahagian Audit Dalaman & Siasatan Awam (BADSA) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 2, Blok Bentara, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Puan Norita binti Ismail | |
Jawatan | : | Pengarah | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7439 | |
Faks | : | +606-233 1326 | |
E-mel | : | noritaismail[at]melaka[dot]gov[dot]my |
Bahagian Audit Dalam dan Siasatan Awam akan menjadi peneraju ke arah Kecemerlangan Pengurusan Kewangan di Jabatan / Agensi Kerajaan Negeri Melaka
(i) |
Memaklumkan kepada Auditee secara bertulis sekurang-kurangnya tujuh (7) hari bekerja sebelum pengauditan/ siasatan dijalankan kecuali bagi pemeriksaan mengejut. |
(ii) |
Surat Pemerhatian Audit dikemukakan kepada auditi dalam tempoh dua (2) bulan atau enam puluh (60) hari selepas pengauditan / siasatan selesai dijalankan. |
Bahagian / unit | : | Unit Integriti | |
Alamat | : | Aras 2, Blok Bentara, Unit Integriti, Jabatan Ketua Menteri Melaka, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Kosong | |
Jawatan | : | Ketua Unit | |
Tel | : | +06 - 333 3333 samb. 7661 | |
Faks | : | +06 - 231 6495 | |
E-mel | : | - |
(i) |
Memaklumkan kepada peserta berkaitan kursus/ program yang akan dijalankan sekurang-kurangnya tujuh (7) hari sebelum kursus bermula. |
(ii) |
Pengesahan penerimaan aduan dalam tempoh lima (5) hari bekerja setelah aduan diterima. |
(iii) |
Penyelesaian kes tatatertib untuk pegawai JKMM dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh laporan lengkap diterima. |
(iv) | Pengesahan penyata tatatertib dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh permohonan diterima. |
(v) | Mengemukakan dokumen tuntutan untuk proses pembayaran dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima. |
Bahagian / unit | : | Bahagian Komunikasi Korporat (BKK) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 3, Blok Laksamana, Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Cik Puhnitha Devi a/p Durairaju | |
Jawatan | : | Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan | |
Tel | : | 06-333 3333 samb. 7398 | |
Faks | : | 06-232 8449 | |
E-mel | : | puhnitha[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | Bahagian Komunikasi Korporat, Jabatan Ketua Menteri Melaka |
1. | Mengurus dan mengendalikan aduan awam terhadap jabatan/ agensi kerajaan seperti berikut:
|
2. | Mengadakan Hari Bersama Pelanggan 4 kali setahun. |
3. | Melaksanakan sistem pengauditan bersepadu MS ISO 9001:2015, MS ISO 37001:2016 dan ISO/IEC 27001:2013, Jabatan Ketua Menteri Melaka (JKMM) satu (1) kali setahun. |
4. | Mencapai 85% tahap perkhidmatan (service level) panggilan ONCC dalam setahun. |
Bahagian / unit | : | Perbadanan Ketua Menteri | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras Bawah, Menara MITC, Jalan Konvensyen, Kompleks MITC, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Encik Mohd Saleh bin Jusman | |
Jawatan | : | Pengurus Besar | |
Tel | : | +606-234 6610 | |
Faks | : | +606-232 4917 | |
E-mel | : | - |
Untuk menjadi sebuah organisasi korporat yang dinamik, inovatif, cekap dan proaktif dengan tadbir urus korporat dan etika perniagaan yang baik dan telus.
(i) |
Memastikan permohonan penyewaan hartanah diproses dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh kelulusan Mesyuarat Pengurusan Perbadanan Ketua Menteri (CMI). |
(ii) |
Memastikan permohonan pembelian/ pajakan hartanah diproses dalam tempoh tiga puluh (30) hari bekerja daripada tarikh kelulusan Mesyuarat Lembaga Perbadanan Ketua Menteri (CMI). |
(iii) |
Memastikan wang deposit sewa hartanah dikembalikan dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja daripada tarikh tuntutan lengkap dikemukakan kepada Unit Kewangan. |
(iv) |
Memastikan perjanjian 'in-house' disediakan dan disemak dalam tempoh tiga puluh (30) hari bekerja dari tarikh penerimaan arahan berserta dokumen yang lengkap. |
(v) | Memastikan resit rasmi dikeluarkan pada hari yang sama berdasarkan maklumat lengkap diterima. |
Untuk membolehkan Bahagian Perbadanan Ketua Menteri Melaka melaksanakan piagam pelanggan dengan berkesan , pelanggan hendaklah :
Bahagian / unit | : | Majlis Pembangunan Pulau-Pulau Melaka | |
Alamat | : | Rumah No.10, Kuarters Kerajaan Negeri Bukit Peringgit,75400 Melaka |
|
Nama | : | En. Azhar bin Yaacob | |
Jawatan | : | Ketua Pegawai Eksekutif | |
Tel | : | 06-333 3333/ 06-281 5512 | |
Faks | : | 06-281 5593 | |
E-mel | : | azharyaacob[at]melaka[dot]gov[dot]my |
(i) |
Melaksanakan program/ aktiviti sukan air dan pantai sekurang-kurangnya enam (6) kali setahun. |
(ii) |
Mengadakan mesyuarat keselamatan pulau bersama agensi yang berkaitan sekurang-kurangnya empat (4) kali setahun. |
(iii) |
Menjalankan Operasi Keselamatan Bersepadu bersama Jabatan/ Agensi Penguatkuasa di kepulauan negeri Melaka. |
(iv) |
Menjalankan operasi menghapus haiwan liar sekurang-kurangnya duan (2) kali. Setahun. |
Sekian, Terima Kasih
Pentadbir Portal Melaka