Bahagian / unit | : | Bahagian Audit Dalaman & Siasatan Awam (BADSA) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 2, Blok Bentara, Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Puan Norita binti Ismail | |
Jawatan | : | Pengarah | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7439 | |
Faks | : | +606-233 1326 | |
E-mel | : | noritaismail[at]melaka[dot]gov[dot]my |
Bahagian Audit Dalam dan Siasatan Awam akan menjadi peneraju ke arah Kecemerlangan Pengurusan Kewangan di Jabatan / Agensi Kerajaan Negeri Melaka
(i) |
Memaklumkan kepada Auditee secara bertulis sekurang-kurangnya tujuh (7) hari bekerja sebelum pengauditan/ siasatan dijalankan kecuali bagi pemeriksaan mengejut. |
(ii) |
Surat Pemerhatian Audit dikemukakan kepada auditi dalam tempoh dua (2) bulan atau enam puluh (60) hari selepas pengauditan / siasatan selesai dijalankan. |
Bahagian / unit | : | Unit Integriti | |
Alamat | : | Aras 2, Blok Bentara, Unit Integriti, Jabatan Ketua Menteri Melaka, Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Kosong | |
Jawatan | : | Ketua Unit | |
Tel | : | +06 - 333 3333 samb. 7661 | |
Faks | : | +06 - 231 6495 | |
E-mel | : | - |
(i) |
Memaklumkan kepada peserta berkaitan kursus/ program yang akan dijalankan sekurang-kurangnya tujuh (7) hari sebelum kursus bermula. |
(ii) |
Pengesahan penerimaan aduan dalam tempoh lima (5) hari bekerja setelah aduan diterima. |
(iii) |
Penyelesaian kes tatatertib untuk pegawai JKMM dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh laporan lengkap diterima. |
(iv) | Pengesahan penyata tatatertib dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh permohonan diterima. |
(v) | Mengemukakan dokumen tuntutan untuk proses pembayaran dalam tempoh lima (5) hari bekerja dari tarikh dokumen lengkap diterima. |
Bahagian / unit | : | Bahagian Komunikasi Korporat (BKK) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 3, Blok Laksamana, Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka |
|
Nama | : | Cik Puhnitha Devi a/p Durairaju | |
Jawatan | : | Ketua Penolong Setiausaha Kerajaan | |
Tel | : | 06-333 3333 samb. 7398 | |
Faks | : | 06-232 8449 | |
E-mel | : | puhnitha[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | Bahagian Komunikasi Korporat, Jabatan Ketua Menteri Melaka |
1. | Mengurus dan mengendalikan aduan awam terhadap jabatan/ agensi kerajaan seperti berikut:
|
2. | Mengadakan Hari Bersama Pelanggan 4 kali setahun. |
3. | Melaksanakan sistem pengauditan bersepadu MS ISO 9001:2015, MS ISO 37001:2016 dan ISO/IEC 27001:2013, Jabatan Ketua Menteri Melaka (JKMM) satu (1) kali setahun. |
4. | Mencapai 85% tahap perkhidmatan (service level) panggilan ONCC dalam setahun. |
Bahagian / unit | : | Perbadanan Ketua Menteri | |
Alamat | : | Kompleks CMI, (Dahulu dikenali sebagai Rumah Media Melaka) Jalan Lingkaran MITC, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka. |
|
Nama | : | Datuk Mohd Saleh bin Jusman | |
Jawatan | : | Pengurus Besar | |
Tel | : | +606-234 6610 | |
Faks | : | +606-232 4917 | |
E-mel | : | - |
Untuk menjadi sebuah organisasi korporat yang dinamik, inovatif, cekap dan proaktif dengan tadbir urus korporat dan etika perniagaan yang baik dan telus.
(i) |
Memastikan permohonan penyewaan hartanah diproses dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh kelulusan Mesyuarat Pengurusan Perbadanan Ketua Menteri (CMI). |
(ii) |
Memastikan permohonan pembelian/ pajakan hartanah diproses dalam tempoh tiga puluh (30) hari bekerja daripada tarikh kelulusan Mesyuarat Lembaga Perbadanan Ketua Menteri (CMI). |
(iii) |
Memastikan wang deposit sewa hartanah dikembalikan dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja daripada tarikh tuntutan lengkap dikemukakan kepada Unit Kewangan. |
(iv) |
Memastikan perjanjian 'in-house' disediakan dan disemak dalam tempoh tiga puluh (30) hari bekerja dari tarikh penerimaan arahan berserta dokumen yang lengkap. |
(v) | Memastikan resit rasmi dikeluarkan pada hari yang sama berdasarkan maklumat lengkap diterima. |
Untuk membolehkan Bahagian Perbadanan Ketua Menteri Melaka melaksanakan piagam pelanggan dengan berkesan , pelanggan hendaklah :
Bahagian / unit | : | Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi (BTMK) | |
Alamat | : | Jabatan Ketua Menteri Melaka, Aras 1, Blok Temenggong, Kompleks Seri Negeri, Hang Tuah Jaya, 75450 Ayer Keroh, Melaka. |
|
Nama | : | Encik Fauzi bin Elham@Alhim | |
Jawatan | : | Ketua ICT Negeri | |
Tel | : | +606-333 3333 samb. 7520 | |
Tel (PA) | : | +606-333 3333 samb. 7768 | |
Faks | : | +606-232 8620 | |
E-mel | : | fauzi.elham[at]melaka[dot]gov[dot]my | |
Media Sosial | : | Bahagian Teknologi Maklumat dan Komunikasi |
(i) |
Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Dasar Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%. Aplikasi kritikal tersebut ialah: a) Rangkaian WAN & LAN b) Portal Rasmi Kerajaan Negeri c) Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka d)Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka e) Perkhidmatan Web/Application hosting |
(ii) |
Memastikan notifikasi aduan berkaitan ICT diberi dalam tempoh 24 jam bekerja selepas diterima dan menyelesaikan aduan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja kecuali yang melibatkan perolehan alat ganti dan perkhidmatan pembekal. |
(iii) |
Mengemas kini maklumat di Portal Rasmi dan Paparan Digital dalam tempoh 24 jam selepas permohonan lengkap diterima. |
(iv) |
Menyediakan kemudahan pinjaman peralatan dan akses ICT dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas permohonan lengkap diterima, tertakluk kepada ketersediaan peralatan/ perisisan tersebut. |
(v) |
Memaklumkan kepada jabatan/ agensi Kerajaan Negeri Melaka mengenai insiden keselamatan ICT dalam tempoh 24 jam selepas laporan direrima. |
Sekian, Terima Kasih
Pentadbir Portal Melaka