Select your language
Select your language
Select your language
|
Bil |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Jumlah Menepati Standard* |
% Menepati Standard** |
Jumlah Tidak Menepati Standard*** |
%Tidak Menepati Standard**** | |||
|
1 |
Mengeluarkan keputusan urusan perkhidmatan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja untuk proses berikut :- - pengesahan pelantikan - pengesahan dalam perkhidmatan dan - pemberian taraf berpencen |
14 1 3 |
100% |
- |
- |
14 1 3 |
|
2 |
Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%. Aplikasi kritikal tersebut ialah : 1. Rangkaian WAN dan LAN |
44 |
100% |
- |
- |
44 |
|
2. Portal Rasmi Kerajaan Negeri |
1 | 100% | - | - | 1 | |
| 3. Emel Rasmi Kerajaan Negeri | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 4. Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka ( e-Bayar) | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 5. Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 6. Perkhidmatan Web / Application hosting | 1 | 100% | - | - | 1 | |
|
3 |
Mengurus dan mengendalikan aduan awam terhadap jabatan/ agensi kerajaan seperti berikut: a. Mencapai 90% tahap penyelesaian aduan awam Negeri Melaka dalam setahun. |
1112 21 |
100% 100% |
- - |
- - |
1112 21 |
|
4 |
Mengeluarkan surat keputusan projek pembangunan secara penswastaan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima. |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
5 |
Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan kepada pemohon dalam tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA. |
7 |
100% |
- |
- |
7 hari |
|
6 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
51 |
100% |
- |
- |
51 |
|
7 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan bilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh dua (2) hari bekerja. |
106 |
100% |
- |
- |
106 |
|
8 |
Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima. |
1408 |
100% |
- |
- |
1408 |
|
9 |
Semua tempahan Auditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Bil |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Jumlah Menepati Standard* |
% Menepati Standard** |
Jumlah Tidak Menepati Standard*** |
%Tidak Menepati Standard**** | |||
|
1 |
Mengeluarkan keputusan urusan perkhidmatan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja untuk proses berikut :- - pengesahan pelantikan - pengesahan dalam perkhidmatan dan - pemberian taraf berpencen |
6 3 0 |
100% |
- |
- |
6 3 0 |
|
2 |
Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%. Aplikasi kritikal tersebut ialah : 1. Rangkaian WAN dan LAN |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
2. Portal Rasmi Kerajaan Negeri |
1 | 100% | - | - | 1 | |
| 3. Emel Rasmi Kerajaan Negeri | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 4. Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka ( e-Bayar) | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 5. Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 6. Perkhidmatan Web / Application hosting | 1 | 100% | - | - | 1 | |
|
3 |
Memastikan semua aduan/pertanyaan pelanggan JKMM a. Diberi akuan penerimaan dalam tempoh satu (1) hari |
955 16 |
100% 100% |
- - |
- - |
955 16 |
|
4 |
Mengeluarkan surat keputusan projek pembangunan secara penswastaan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima. |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
5 |
Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan kepada pemohon dalam tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA |
7 |
100% |
- |
- |
7 hari |
|
6 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
84 |
100% |
- |
- |
84 |
|
7 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan bilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh dua (2) hari bekerja. |
119 |
100% |
- |
- |
119 |
|
8 |
Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima |
1108 |
100% |
- |
- |
1108 |
|
9 |
Semua tempahan Auditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Bil |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Jumlah Menepati Standard* |
% Menepati Standard** |
Jumlah Tidak Menepati Standard*** |
%Tidak Menepati Standard**** | |||
|
1 |
Mengeluarkan keputusan urusan perkhidmatan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja untuk proses berikut :- - pengesahan pelantikan - pengesahan dalam perkhidmatan dan - pemberian taraf berpencen |
14 1 1 |
100% |
- |
- |
14 1 1 |
|
2 |
Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%. Aplikasi kritikal tersebut ialah : 1. Rangkaian WAN dan LAN |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
2. Portal Rasmi Kerajaan Negeri |
1 | 100% | - | - | 1 | |
| 3. Emel Rasmi Kerajaan Negeri | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 4. Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka ( e-Bayar) | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 5. Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 6. Perkhidmatan Web / Application hosting | 1 | 100% | - | - | 1 | |
|
3 |
Memastikan semua aduan/pertanyaan pelanggan JKMM a. Diberi akuan penerimaan dalam tempoh satu (1) hari |
887 869 |
100% 100% |
- - |
- - |
887 869 |
|
4 |
Mengeluarkan surat keputusan projek pembangunan secara penswastaan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima. |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
5 |
Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan kepada pemohon dalam tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA |
7 |
100% |
- |
- |
7 hari |
|
6 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
107 |
100% |
- |
- |
107 |
|
7 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan bilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh dua (2) hari bekerja. |
117 |
100% |
- |
- |
117 |
|
8 |
Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima |
1202 |
100% |
- |
- |
1202 |
|
9 |
Semua tempahan Auditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Bil |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Jumlah Menepati Standard* |
% Menepati Standard** |
Jumlah Tidak Menepati Standard*** |
%Tidak Menepati Standard**** | |||
|
1 |
Mengeluarkan keputusan urusan perkhidmatan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja untuk proses berikut :- - pengesahan pelantikan - pengesahan dalam perkhidmatan dan - pemberian taraf berpencen |
14 1 1 |
100% |
- |
- |
14 1 1 |
|
2 |
Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%. Aplikasi kritikal tersebut ialah : 1. Rangkaian WAN dan LAN |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
2. Portal Rasmi Kerajaan Negeri |
1 | 100% | - | - | 1 | |
| 3. Emel Rasmi Kerajaan Negeri | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 4. Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka ( e-Bayar) | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 5. Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 6. Perkhidmatan Web / Application hosting | 1 | 100% | - | - | 1 | |
|
3 |
Memastikan semua aduan/pertanyaan pelanggan JKMM a. Diberi akuan penerimaan dalam tempoh satu (1) hari |
25 24 |
100% 100% |
- - |
- - |
25 24 |
|
4 |
Mengeluarkan surat keputusan projek pembangunan secara penswastaan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima. |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
5 |
Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan kepada pemohon dalam tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA |
7 |
100% |
- |
- |
7 hari |
|
6 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
78 |
100% |
- |
- |
78 |
|
7 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan bilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh dua (2) hari bekerja. |
111 |
100% |
- |
- |
111 |
|
8 |
Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima |
1400 |
100% |
- |
- |
1400 |
|
9 |
Semua tempahan Auditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Bil |
Janji |
Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan |
Jumlah Perkhidmatan | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Jumlah Menepati Standard* |
% Menepati Standard** |
Jumlah Tidak Menepati Standard*** |
%Tidak Menepati Standard**** | |||
|
1 |
Mengeluarkan keputusan urusan perkhidmatan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja untuk proses berikut :- - pengesahan pelantikan - pengesahan dalam perkhidmatan dan - pemberian taraf berpencen |
0 1 0 |
100% |
- |
- |
0 1 0 |
|
2 |
Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%. Aplikasi kritikal tersebut ialah : 1. Rangkaian WAN dan LAN |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
2. Portal Rasmi Kerajaan Negeri |
1 | 100% | - | - | 1 | |
| 3. Emel Rasmi Kerajaan Negeri | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 4. Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka ( e-Bayar) | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 5. Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka | 1 | 100% | - | - | 1 | |
| 6. Perkhidmatan Web / Application hosting | 1 | 100% | - | - | 1 | |
|
3 |
Memastikan semua aduan/pertanyaan pelanggan JKMM a. Diberi akuan penerimaan dalam tempoh satu (1) hari |
20 2 |
100% 100% |
- - |
- - |
20 2 |
|
4 |
Mengeluarkan surat keputusan projek pembangunan secara penswastaan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima. |
1 |
100% |
- |
- |
1 |
|
5 |
Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan kepada pemohon dalam tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA |
7 |
100% |
- |
- |
7 hari |
|
6 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
56 |
100% |
- |
- |
56 |
|
7 |
Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan bilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh dua (2) hari bekerja. |
83 |
100% |
- |
- |
83 |
|
8 |
Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima |
1081 |
100% |
- |
- |
1081 |
|
9 |
Semua tempahan Auditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. |
- |
- |
- |
- |
- |
Page 1 of 2
Sekian, Terima Kasih
Pentadbir Portal Melaka