Rabu, 30 Oktober 2024 |

Bil

Janji

Menepati Tempoh Masa/Standard

Piagam Pelanggan

Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard*

% Menepati Standard**

Jumlah Tidak Menepati Standard***

%Tidak Menepati Standard****

1

Mengeluarkan keputusan urusan perkhidmatan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja untuk proses berikut :-

  • pengesahan pelantikan
  • pengesahan dalam perkhidmatan dan
  • pemberian taraf berpencen

2

3

3

100%

-

-

2

3

3

2

Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%.  Aplikasi kritikal tersebut ialah :

1.Rangkaian WAN dan LAN

44

100%

0

0

44

2.Portal Rasmi Kerajaan Negeri 1 100% 0 0 1
3.Emel Rasmi Kerajaan Negeri 1 100% 0 0 1
4.Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka (MelakaPay) 1 100% 0 0 1
5.Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka   1 100% 0 0 1
6.Perkhidmatan Web/Application hosting 1 100% 0 0 1
 3

Mengurus dan mengendalikan aduan awam terhadap jabatan/ agensi kerajaan seperti berikut :

a. Mencapai 80% tahap penyelesaian aduan mudah/ sederhana awam Negeri Melaka  dalam sebulan.

b. Mencapai 80% tahap penyelesaian aduan mudah/ sederhana  JKMM dalam sebulan.

331

83

100%

100%

0

0

0

0

331

83

4

Memastikan 100% warga kerja JKMM menghadiri sekurang-kurangnya satu (1) hari kursus fungsional.

43

100%

0

0

43

5 Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan kepada pemohon dalam tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA.

7 hari

100%

0

0

7 hari

6 Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

58

100%

0

0

58

7 Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan bilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh dua (2) hari bekerja.

134

100%

0

0

134
8 Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3) hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima.

 1007

100%

0

0

1007

9 Semua tempahan Auditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

4

100%

0

0

4

10 Penyaluran dasar dan arahan kepada PBT dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh dasar/ arahan tersebut diterima.

Dalam tempoh tujuh (7) hari

100%

0

0

 
11 Memastikan daftar bil Peruntukan Pembangunan dan Khidmat Masayarakat (P23) YAB Ketua Menteri Melaka diluluskan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja. Memastikan daftar bil Peruntukan Pembangunan dan Khidmat Masayarakat (P23) YAB Ketua Menteri Melaka diluluskan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

100%

100%

0

0

12 Memastikan surat tawaran/ pemakluman keputusan permohonan penyewaan hartanah/ perlantikan konsesi/ projek swasta dan lain-lain berkaitan dikeluarkan dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja daripada tarikh kelulusan Mesyuarat CMI/ Mesyuarat Jawatankuasa yang berkaitan atau dokumen lengkap diterima.

8 hari

100%

0

0

8 hari

13 Memastikan keputusan MMKN dihantar ke Jabatan/ Agensi selewat-lewatnya tujuh (7) hari bekerja selepas keputusan disahkan.

112

100%

0

0

112

14 Menyelaras pemakluman keputusan pelantikan/ penyambungan/ penamatan kontrak Pegawai Perhubungan Negeri Melaka kepada jabatan/ agensi berkaitan dalam tempoh empat belas (14) hari dari tarikh terima keputusan.

30 Hari Bekerja

100%

0

0

30 Hari Bekerja

15 Mengadakan mesyuarat bersama Persatuan Sukan Negeri sekurang-kurangnya dua belas (12) kali setahun.

1 kali

100%

0

0

1 kali sahaja

16

Penyelesaian kes tatatertib untuk pegawai JKMM dalam tempoh enam (6) dari tarikh laporan diterima.

0

100%

0

0

0

17 Mengeluarkan kelulusan pelan cadangan utiliti dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima.

15

100%

0

0

15

18 Surat Pemerhatian Audit dikemukakan kepada auditi dalam tempoh dua (2) bulan atau enam puluh (60) hari selepas pengauditan / siasatan selesai dijalankan.

0

100%

0

0

0

19 Menyediakan teks ucapan YB Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka satu (1) hari sebelum tarikh program berlangsung.

0

100%

0

0

0

20 Memastikan penganjuran acara-acara pelancongan di Melaka dilaksanakan sekurang-kurangnya 75 acara setahun.

11

48%

0

0

11

img

Paparan Terbaik menggunakan Mozilla Firefox 3.5 ke atas, Google Chrome dan Safari dengan resolusi 1366 x 768


Hakcipta Terpelihara 2024@Kerajaan Negeri Melaka
Portal Melaka Versi 6.0, dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka

  • Tarikh Kemaskini: 29 October 2024 
Pelawat: 0009551788 | Statistik