Isnin, 22 September 2025 |
previous arrow
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
bijaklaksanatuah_beranilaksanajebat.jpg
wtd2025_wau.jpg
wtd2025_cm_latest.jpg
ihsan_madani_2025.jpg
telegram_melaka_2024.jpg
oncc_2025.jpg
clear_screen_policy_jun2024.jpg
polisi_isms_2024.jpg
dasar_kualiti.jpg
padu_2024_latest.jpg
melaka_responsive_2024.jpg
tmnlaut.jpg
etanah_2023.png
bpsm_li_2024.jpg
ui_laporkan_aduan_integriti_2024.jpg
ui_bil7-2025.jpg
btmk_csirt_sep2024.jpg
next arrow

 

Bil

Janji

Menepati Tempoh Masa/Standard

Piagam Pelanggan

Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan

Jumlah Perkhidmatan

Jumlah Menepati Standard*

% Menepati Standard**

Jumlah Tidak Menepati Standard***

%Tidak Menepati Standard****

1

Mengeluarkan keputusan urusan perkhidmatan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja untuk proses berikut :-

- pengesahan pelantikan

- pengesahan dalam perkhidmatan dan

- pemberian taraf berpencen

0

1

0

100%

-

-

0

1

0

2

     

Memastikan aplikasi kritikal (merujuk Polisi dan Standard Keselamatan ICT Negeri Melaka) di bawah seliaan JKMM beroperasi dengan tahap jaminan 90%.  Aplikasi kritikal tersebut ialah :

1. Rangkaian WAN dan LAN

1

100%

-

-

1

2. Portal Rasmi Kerajaan Negeri

1 100%  -  - 1
 3. Emel Rasmi Kerajaan Negeri 1 100% - - 1
 4. Gerbang Pembayaran Bersepadu Kerajaan Negeri Melaka ( e-Bayar) 1 100% 1
 5. Sistem Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Melaka 1 100%  - 1
 6. Perkhidmatan Web / Application hosting 1 100% - - 1

3

Memastikan semua aduan/pertanyaan pelanggan JKMM

a. Diberi akuan penerimaan dalam tempoh satu (1) hari
b. Diselesaikan dalam tempoh 15 hari bekerja (kecuali aduan kompleks/berprofil tinggi)

20

2

100%

100%

-

-

-

-

20

2

4

Mengeluarkan surat keputusan projek pembangunan secara penswastaan dalam tempoh 2 bulan dari tarikh permohonan lengkap diterima.

1

100%

 -

1

5

Memastikan keputusan Kerajaan Negeri berhubung permohonan lesen abstraksi air mentah dimaklumkan kepada pemohon  dalam tempoh masa tujuh (7) hari bekerja dari tarikh penerimaan fail kelulusan di BKSA

7

100%

-

-

7 hari

6

Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan kenderaan jabatan  dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

56

100%

-

 -

56

7

Mengemukakan keputusan permohonan menggunakan bilik mesyuarat dalam Kompleks Seri Negeri dalam tempoh dua (2) hari bekerja.

83

100%

-

-

83

8

Memproses tuntutan bayaran dalam tempoh tiga (3)  hari bekerja selepas dokumen lengkap diterima

1081

100%

-

-

1081

9

Semua tempahan Auditorium Seri Negeri akan diberikan maklum balas dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

-

-

-

-

-

 

 

img

Paparan Terbaik menggunakan Mozilla Firefox 3.5 ke atas, Google Chrome dan Safari dengan resolusi 1366 x 768


Hakcipta Terpelihara 2024@Kerajaan Negeri Melaka
Portal Melaka Versi 6.0, dibangunkan oleh Bahagian Teknologi Maklumat Dan Komunikasi, Jabatan Ketua Menteri Melaka

  • Tarikh Kemaskini: 19 September 2025 
Pelawat: 0009551788 | Statistik